Visita nuestro Blog

ÍndiceRegistrarseConectarse
Últimos temas
» Pasejada per la Pedriza i Galayos.
por Joan Enric Miér 6 Jul 2016 - 6:31

» Via Dos tontos muy tontos, Cap del Ras - Via Si las cabras pueden, nosotros también, Agula del Embut, Àger
por albert Jue 30 Jun 2016 - 8:33

» Via GEDE+Pany, Agulla Fina dels naps de baix, Monsterrat
por albert Jue 30 Jun 2016 - 8:12

» Via Chapuzas de la Evolución, Paret Diables, Oliana - intento
por albert Jue 30 Jun 2016 - 8:09

» Via Directa al Senglar (El Roget), Via Cami del Tro (Cara Sur), El Pedraforca
por albert Jue 30 Jun 2016 - 8:07

» La fuerza de los sueños o Via del Tronko
por albert Dom 26 Jun 2016 - 9:48

» Agullas El camì Super Integral
por BjörnVercauteren Jue 16 Jun 2016 - 22:56

» El Timbaler i el Bust d'en Barbé
por Buitri Sáb 11 Jun 2016 - 21:13

» Via Indis de Ponent, Cingles del Contrafort de Montroig.
por Joan Enric Jue 26 Mayo 2016 - 18:12

» Via Pell Roja, Els Estalvis del Porró - Via Espit Limít, El Porró, La Plantació, Montserrat
por BjörnVercauteren Mar 17 Mayo 2016 - 21:51

» Via Ecologica, Vermell del Xincarrò
por BjörnVercauteren Mar 17 Mayo 2016 - 21:29

» mal pas als graus
por albert51 Miér 20 Abr 2016 - 9:13

» Diedre Farreny a la Roca Alta
por albert51 Miér 20 Abr 2016 - 8:07

» Bego - Kush + Dansa del vent
por BjörnVercauteren Mar 19 Abr 2016 - 23:56

» Sin Verguenza 2 a la Paret de les Bagasses
por Buitri Mar 12 Abr 2016 - 23:06

» Via S.T.A.E., Roca dels Arcs, Vilanova de Meià.
por albert Mar 12 Abr 2016 - 8:36

» Promio - Moreno a la Roca Regina
por Buitri Dom 10 Abr 2016 - 21:06

» Camí d'en Barbera - Sant Benet
por albert Jue 7 Abr 2016 - 9:05

» Normal del Roque Agando...La Gomera
por Joan Enric Jue 7 Abr 2016 - 6:39

» Peke Mantecas
por Joan Enric Dom 3 Abr 2016 - 4:39

Los posteadores más activos del mes

Comparte | 

Via El Espero del Vent, Pared de la Font Freda.

Ver el tema anterior Ver el tema siguiente Ir abajo 
AutorMensaje
BjörnVercauteren

Cantidad de envíos : 245

MensajeTema: Via El Espero del Vent, Pared de la Font Freda.   Mar 5 Mayo 2015 - 9:10

Aquest divendres el Albert m'ha fet visitar la paret de la Font Freda (Les Bagassas). Per complir amb l'horari estimat haviem quedat a les 5.30  Sleep  a Barcelona. Després d'un cafe a Bellcaire, directemente a la paret.
Normalment es posa que l'aproximacion és d'una hora però com hem pujat la llosa de l'Amanita vam haver de retrocedir un tros i tornar a pujar (aqui hem perdut 3/4 d'una hora confused ), al final estem a peu de via a les 9.45 y a les 10 en punt vam començar a escalar. Després del joc roca, paper i tisores he pogut començar l'escalada  bounce .

Llarg 1: 45m, V + / A1:
vam començar bé, hi ha un buril a mig camí per tranquil·litzar la cap, després caces 1 savina i vas cap a un clau. El llarg m'ha agradat, directemente et fa concentrar, cal centrar-se en escalar i cal reforçar la via posant material flotant. A dalt abans d'arribar a la reunió hi ha un flaquejar ja xulo. Aquest llarg és placa diedre / fissura i placa + flanqueig: un plaer!
Llarg 2: 35m, V + / A0:
Albert agafa el cap. La paret es veu ja molt redreçat i obliga a escalar. Al principi el camí és força evident però despues com no hi ha equipacio cal sentir el seu propi cos i anar per on et sents millor. Aqui no regalen res, ja esta clar ... vigileu amb la ressenya...
Llarg 3: 30m, 6a:
una altra vegada un flanqueig xulo, molt aire però com no hi ha molt segurs t'obliga a concentrar en els metres quadrats davant teu i vas avançant poc a poc. El 6a és potent i he de col·locar-me bé i pensar-m'ho 2 cops per poder resoldre'l ...
Llarg 4: 30m, 6a:
Albert puja recte i després va en diagonal cap a la dreta. Cal buscar el millor camí, no sempre és evident ... tiratge bonica i com hi ha un flaquejar en diagonal ja comencem a tenir molt aire per sota!
Llarg 5: 50m, V +:
aqui no hi ha perduda, cal anar per la llosa ... m'ha costat pujar la llosa, mig cos encastat he hagut d'agafar els peus per pujar-los on voldria, dins de la llasta hi ha una pedra encastat, li he utilitzat per assegurar-me i tranquil·litzar-me ... quan arribes a dalt de la llasta la vista és impressionante ja que de cop i volta et trobes amb el buit  affraid  de l'altre costat: fantàstic! A dalt s'ha de controlar una mica la roca, question d'anar una mica a la dreta ...
Llarg 6: 40m, V +:
Llarg poc (jajaja) equipat i roca a controlar. Albert en el seu millor entorn ...  cheers
Llarg 7: 15m, 6b:
llarg molt curtet, aqui hi ha ponts de roca ja instal·lats, el primer no sé si és un pont de roca per que hi ha tanta sorra per sobre i en cordino aquesta tan podrit que no jo ... millor avançar ...  affraid  tot és qüestió de col·locar-se bé i ha sortit sense fer A0, eufòric, els dos ...
Llarg 8 & 9: 40 + 15m: 6a + V:
per anar mes rapid hem decidit empalmar aquests dos llargs, així Albert comença pel L8. Hi ha diverses coses que no entenc en aquest llarg: 1. si això és un V + ... 2. Com és possible que l'Albert ho fa amb tan pocs segurs flotants  lol!   i 3. que plaer !!! Com que no ens escoltem hem quedat en si ja no hi ha corda sortir de la reunió i començar a escalar ... aixi ho hem fet, estava content a arribar a dalt que l'Albert tenia la reunió muntat a una savina MOLT gran.

Al final vam trigar 6h 1/2 per fer la via. Cal portar un joc de Camalots complet i Aliens (+blau), hem portat tascons però sense utilitzar ... bagues per les savines i sobretot cintes llargues.

Un cop a dalt hem pujat fins a la cresta i aquesta ho hem seguit (com vam poder) fins a baix, a trobar un camí que et porta a uns cadenes que cal baixar i despres unes fites que et porten al ràpel de 60m (volat) i després al cotxe. Per baixar de dalt fins al cotxe hem trigat 1h 3/4. arribem amb la llum al cotxe, el que era la idea, cansats i super feliços del dia fantàstic.

Tinc d'agrair a l'Albert per ensenyar-me aquesta via, ha estat escalada mes pur, mes aventura, en fi genial !!!! Gracies i i ha mes ???

Aqui un parell de :
FOTIKOS
J&B

Cantidad de envíos : 175

MensajeTema: Re: Via El Espero del Vent, Pared de la Font Freda.   Mar 5 Mayo 2015 - 9:37

Mooolt bona companys !
Crec que es millor fer l'aproximació per AGER; del parquing a peu de via fa baixada i un cop al cim tens que caminar per la carena fins una canal i cap el cotxe (la pista es llarga, però vas sentat).
Una jornada mooolt complerta.
:-)
eloy

Cantidad de envíos : 749

MensajeTema: Re: Via El Espero del Vent, Pared de la Font Freda.   Miér 6 Mayo 2015 - 4:22

Una de las 100 al sac , aquesta fa temps que li tinc gana , a veure si algún día estic prou en forma
com per ferla. lol! lol! lol! lol! lol!
albert

Cantidad de envíos : 1077

MensajeTema: Re: Via El Espero del Vent, Pared de la Font Freda.   Miér 6 Mayo 2015 - 4:24

Com sempre molt bona piulada Björn.

FOTOS ESPERÓ DEL VENT

Ressenya de la noche del loro

Like a Star @ heaven
BjörnVercauteren

Cantidad de envíos : 245

MensajeTema: Re: Via El Espero del Vent, Pared de la Font Freda.   Miér 6 Mayo 2015 - 19:21

quina fotos Albert, aquesta vegada un reportage total Very Happy Very Happy
Luisin

Cantidad de envíos : 889

MensajeTema: Re: Via El Espero del Vent, Pared de la Font Freda.   Miér 6 Mayo 2015 - 21:28

No puc mirar les fotos... m'agafa por! Jo la tenia a la carpeta des de fa molts anys, però em sembla que la treuré, no m'agafi un dia tonto...

Felicitats als dos, i aneu per Àger, que és per on va tothom ara!
Contenido patrocinado

MensajeTema: Re: Via El Espero del Vent, Pared de la Font Freda.   

Via El Espero del Vent, Pared de la Font Freda.
Ver el tema anterior Ver el tema siguiente Volver arriba 
Página 1 de 1.