Aqui la piulada que havia fet
Aquest dissabte vam coincidir Albert, Romaric i jo per escalar a Montserrat. Romaric ja portava molta estona darrera d'aquesta via, el Albert ja ho havia fet i a mi m'agradava la idea de pujar a la paret de L'Aeri una mica més pel centre (m'ha agradat molt la Via dels Sostres però és molt a la dreta, així ...): la via Valentí Casanovas.
Quedem al Diagonal a les 7h30 i ens dirigim cap a Monistrol per fer un cafè i mirar-nos la jugada. La via consta de 9 llargs, 3 per a cada un: Romaric vol fer les bavaresas, Albert s'anima per fer els ultims 3, així començo jo. Ens vam aparcar a Santa Cecília (molta gent) i fem l'aproximacion. Passes per davant de la paret i notes ya les vibracions (a les cames). Lllegamos a les 10h00 a peu de via i veiem que ja hi ha una cordada que ve de ficar-se en la via, bé ens esperem ... al final començo a les 11h10.
Llarg 1: 40m, A2 / Ae VI + (fotut):
bo, jo tenia ànims amb això de la VI grau però ràpidament he entès que necessitava el Estrep per treure els passos d'aquest llarg. No és A0 tota l'estona ... entre algunes assegurances s'ha d'escalar i són numeros romans ...
Abans d'entrar a la R he hagut de col·locar un Cam petit i un Tascon per anar mes segur (petit flaquejar a la izqueirda per entrar a la reunió V +).
Llarg 2: 35m, VI +, Ae (dificil d'assegurar / rar):
Comença molt guapo amb un diedre / fissura on pots posar coses, després hi ha un tram d'Ae equipat per sortir d'un techito. La jugada ve ara... he col·locat un tascon que m'ha sortit després de 2 passos. He pujat un parell de metres més i he pogut col·locar un CAM groc petit i un Tascon a prova de bomba (la caiguda aqui és molt dolenta ja que molt possiblement et dones amb l'esquena o cap contre el diedre de sota). Després hi ha un tram de V + on no he pogut col·locar res: el meu moment de Cumbayá ... metres més amunt hi ha un piton salvador i la R ya a prop. Mentalment un llarg dur per a mi.
Llarg 3: 40m, V +:
aqui ja hi ha assegurances, encara asi mes a dalt hi ha un trama on hi ha un cert allunyi i que no s'ha de caure (que no
), he pogut col·locar un tricam rosa
en un aujero i després split i R.
Llarg 4: 40m, A1E / V:
El Romaric agafa el relleu
, és un llarg d'artificial. Res mes constatar que s'ha de mirar bé els burins i utilitzar-tots
, sinó et toca fer una sortida en lliure i això aqui és MOLT dur ... ets UN bou Romaric
! A mi, com he fet molt en A0 (només el sugundo arriba i amb cintes llargues) m'he cansat molt dels braços (tonto jo ...)
Llarg 5: 35m, A1E / V +:
Segueix Romaric, primer cal l'artificial i després la bavaresa. La bavaresa s'equipa bé. Encara asi, aqui ja hi ha pati i s'ha d'anar concentrat en els metres quadrats davant de tu. Trobo el primer part dur, difícil de col·locar els peus bé, és mes diedre que bavaresa al principi, després abans d'arribar a la reunió la bavaresa ja és de meravella i un plaer aquest tipus d'escalada ... el que passa ja arribes amb els braços carregats i no tens temps per a col·locar assegurances, així a pèl ...
Llarg 6: 40m, V +:
Llarg molt bonic, portar el cap ben posada i un CAM C4, hi ha un parell de blocs de plàstic amb cordino (gràcies a Déu) però entre l'últim i el penúltim hi ha una excursió MOLT
important (C4).
Llarg 7: 20m, VI-:
Aqui Albert va de primer
, després de tota la via cal ser mentalment fort per seguir de primer. És un llarg que es pot equipar bastant bé gràcies a una fissura. Albert es col·loca bé i ho treu en un moment. Són els primers metres que són els més difícils.
Llarg 8: 20m, VI + / A2e:
Comença per un diedre / fissura guapa i et col·loques sota d'un sostre, aqui comences amb l'artificial. Que valor el Albert, et penges com un xoriço i vegada el peu de la via per sota ...
despres cal ficar-se per una cheminea i sortir dandote la volta amb els peus en el buit i sortir per anar a la R. Albert ha col·locat dins de la cheminea un CAM 0.75, 3 i 4 si no m'equivoco ... quan em toca a mi i vull sortir em cuelgo a la corda que esta lligada a la R, el meu cul encara assegut dins de la cheminea surt de cop i de volta i em trobo cologado d'un braç fora de la cheminea, no vull pensar molt, pujo amb tot el que encara tinc dins el cos i arribo a la R ... el Romaric s'ho fa millor, no surt de la cheminea fins a l'últim moment, això és la tècnica!
Llarg 9: 20m, VI-:
Comença amb un parell de passos rars però que es deixen fer, voreges un sostre i arribes a una R, arribem felicmente a l'Albert i ens felicitem, són les 21h00 ja ...
Queda només pujar fins a la Aeri, entre mig trobem una altra R, que també es podria haver utilitzat, (però la primera és millor ja que escoltes als teus companys).
Arribem a la maquinària de L'aeri, ens fem una abraçada
, ens riem del tontos que som i baixem ràpidament pel canal, només al final utilitzem els nostres frontals a arribar al cotxe. Prenem una cervesa al bar La Roca, ja cansat però molt feliç.
Moltes gràcies Albert i Romaric, és un plaer compartir aquests moments amb vosaltres. Molt intensos i felicitat total. Romaric: aventura !!!!
aqui un parell de FOTIKOS