D'ençà l'enano va penjar aquesta
noticia, vaig estar pendent de quan sortiría al mercat. Jo tinc el CLICK UP, per esportiva i he deixat arraconat el gri-gri (aquest ja fa temps) i l'eddy. Amb cert endarreriment, peró, ja el tinc a les meves mans i n'he pogut treure unes primeres impresions.
D'entrada el preu. Es potser el mes car de tots amb diferència (85€) peró al seu favor es la seva versatilitat: el pots utilitzar com una cistella per escalada amb doble corda (25-30€ d'un reverso o d'un atc), com assegurador per esportiva (65-79€ del gri-gri o eddy), que pots rapelar sense necesitat de shunt (49€ més) o machard, potser sí que compensa. A senyalar que es ven en kit amb el seu mosquetó de seguretat amb sistema anti-gir i de les mides recomanades per utilitzar amb l'estri (uns 10-15€?). Preu per preu val la pena si t'has comprar algo.
L'aparell. En contre seu te el pes: 180gr, el doble d'una cistella estandar, encare que si tenim en compte el shunt que pesa quasi 190gr, encare hi sortim guanyant! A tenir en compte que el model que esta a la venda es una evolució el que es veu al video: ara té una palanca que permet descendre al segón i rapelar comodament.
L'utilització. L'he fet servir 1 cop a via llarga amb doble corda, assegurant a primer tant en modus cistella com autoblocant de manera satisfactòria, com al segón, sempre amb modus cistella sense notar-hi diferència. Com que es baixava caminant, queda pendent el ràpel aixicom anar amb corda simple. Aixo sí, s'ha de praticar avants de fer-lo servir. Interessant el fet que si mai s'arriven a colocar malament les cordes, sempre hi ha un sistema integrat a l'aparell per poguer assegurar amb garanties al company (posa la corda al revès algri-gri i veuras que passa...).
L'opinió. A manca de provar-lo un poc mes i amb totes les seves posibilitats, crec que el tindré sempre penjat del meu talavard i deixaré els altres estris per la meva col·lecció.
Si interesa el tema miraré de fer-ne quatre postals amb el catxarro en acció.
salut i a tibar on ens deixin!