El 12 de desembre és el dia, el dia de la puretada !!! Quedem amb l'Albert i Pep al Diagonal i fem ruta cap al nostre bar d'esmorzar. Aqui ja trobem a molts puretas.
Xerrem, expliquem que hem fet i el que tenim pendent ... l'ambient és molt agradable i només veig somriures! Ja són les 10 quan vam deixar el bar i ens dirigim cap al nostre primer objectiu del dia: la Via Indis de Ponent a les cingles del Contrafort de Mont-roig. Aparquem el cotxe a la dreta de la carretera i gairebé ja veiem la via, hi ha una petita pujada però l'aproximacion és curta (20 min), vam començar la via sobre les 10h40...
Llarg 1: 20m, V:
A peu de via es veu una baga a un pont de roca i per ahi vaig. El terreny és fàcil i la roca no està tan mala, col·loco un CAM #1 i un Alien vermell abans del pont de roca i després un CAM #0'75 i arribo a la R de dos parabolts. Com hi ha un tram de camí cap a l'altra paret (R1 bis), vaig a mirarho però no hi ha parabolts per fer R, així que cal utilitzar els de baix. Llarg molt plaent d'autoproteccion
Llarg 2: 30m, 6a:
Aqui ja veiem mes parabolts i aquest tram està ben assegurat, només cal posar un reforç abans de la sortida del sostre, la roca al pricipio no esta super
, s'ha d'escollir les preses bones, sinó també un llarg molt guapo.
Llarg 3: 30m, V +:
La tònica de la via siguie amb parabolts, encara que abans de transladarme a la placa he col·locat un CAM # 3. La roca té una mica de molsa. La reunió a un parabolt i un arbre.
Llarg 4 & 5: 30 + 15m: V + (empalmat):
Albert empalma aquests 2 llargs, així es queda un llarg molt bonic de placa, després (llarg 5) ve un bombo amb bona presa i aspera però on s'ha de col·locar bé i tibar
, el final ja plaent, molt divertit i maco.
Intermezzo:
recollim la corda en pla alpí i caminem cap a la R5 bis, ahi trobem els dos últims llargs de la nostra via.
Llarg 6 & 7: 25 + 25m: 6a (empalmat):
Mirem la ressenya i començo per una mena de diedre, el primer parabolt esta alt però s'arriba bé (encara aixi col·loco un CAM # 0'75 abans que després ho retiro). Després hi ha un parell de passos rars amb un petit flaquejar cap a l'esquerra on m'ho he hagut de mirar una mica
, el pas més complicat de tota la via per a mi, però al costat d'un parabolt
. D'aqui a dalt ja els acabo el pressupost i millor portar material per col·locar, és un diedre molt guapo i recte amb sortida a la dreta amb vistes bones
. Com que no veig R a dalt em vaig fins a un arbust i faig la R ahi. Si hi ha una R intermedi que algú m'explica on esta per que no hem vist cap lloc logic on fer-la ... i de fet fent els dos llargs junts et queda un llarg super preciós !!!
Arribem a dalt sobre les 13h20, així l'horari de la via és d'uns 2h40min sense presses, mirem el Mont-roig, no seria mala idea empalmar aquesta paret amb la de dalt i et queda un dia fantàstic ...
Per a la tornada: has d'anar a la esquerra, buscar un tipus de camí que al principi no esta molt marcat però després millora. Vas en busqueda d'una vall (gairebé al davant del cotxe) on una fita et marca el camí cap avall. En un punt quan ja baixes a la vall hi ha un petit desgrimpe que s'ha de fer amb cariño
, d'aqui ja veus una fita gran i les cadenes del instalacío de ràpel. A fer un ràpel de 60m i seguir el camí fins a baix (arbustos + tarteres petites). Amb alegria i ben encertat per part d'Albert: 1h fins al cotxe.
Amb tot això arribem a les 15h10 al restaurant, ja amb ganas ... saludem a tots que la mayoritat ja està assegut al voltant de la taula
Després més històries, més collegas, sorteig d'un llibre del sr. Picazo (quan ho acabes de llegir Alex m'ho passes
), vi, paella, cava i allegria.
Moltes gràcies a l'organització y als companys !!! He passat un dia genial !!!
aqui un parell de FOTIKOS