Aquest cap de setmana hi ha puretada a Vilanova de Meià, volem aprofitar el dia i vam decidir saltar-nos la paella
i anar directament per la botifarra.
Així Albert i jo vam quedar el dissabte a les 6h45 a diagonal i ens dirigim fins a Vilanova de Meià on vam esmorzar al bar, fem cara o creu: Albert comença la via. La via és fàcil per trobar ja que comença després del "Desequilibrio mental" (hi ha una hansa penjada).
Comencem la via sobre les 10h20.
Llarg 1: 50m: V +:
material en situ: burí - burí - burí - R de 2 burins
material utilitzat: Alien verd - CAM#1
El primer diedre es fa força bé, però el segon mes amunt té una sortida dels V + de Vilanova: cal posicionar-se bé i no tenir por a encadenar alguns passos fins amb un burí bastant per sota dels teus peus ...
Albert, no dubte, cap amunt !!!
Llarg 2: 25m: 6a / A1:
material en situ: burí - clau - clau (amb baga) - clau trencat - burí - burí (amb mallon
) - R de 6 burins + 1 parabolt (R penjada i no molt còmoda)
material utilitzat: Alien groc - Alien verd - universal - CAM#3 - CAM#2
Em toca a mi ara: estic mirant si es pot sortir en lliure però ja es veu que l'A1 és un A1, així trec el Estrep i començo a col·locar material, pujo fins després d'un clau amb una baga. Ahi pots fer un parell de passos en lliure fins a un altre clau que té l'ull trencat
, pujo més i com no em fio d'aquest clau (ia 1 metre per sota dels meus peus) col·loco un universal llarg per reforçar la cosa (entre molt bé en una fissura). Una mica més amunt poso el CAM#3 i topo amb el sostre: aquí comença el flanqueig, 6a en lliure diuen, així amb certa motivació li dono però com que no hi ha moltes peus em dic que bouf
, per sort em trobo amb un burí (no visible des del CAM ) i puc descansar una mica. Veig un forat on segurament en el passat han col·locat un V, el faig servir com bidedo i surto en lliure fins que em quedo a mig metre dels burins de la Reunió. No hi ha manera de fer el pas, no hi ha peus
... em quedo una mica pensant i quan els braços ja no volen en l'últim minut col·loco el CAM#2 en el forat on havia col·locat la mà esquerra ... salvat .. . arribo a la reunió amb un subidón... Quan ve Albert col·loqués una ungla amb baga en el forat del V per fer el pas i poder recuperar el material... cap problema
Llarg 3: 25m: V / A2:
material en situ: molts burins, R de 8 burins i 1 parabolt
material utilitzat: baga per pont de roca i un tascon
Abans de començar ens fem un parell de selfies com a veritables friquis, ja que l'ambient es comença a notar. El sostre es fa bé, els burins es veuen en bon estat i no estan col·locats massa lluny, tot i així et canses ... i el V que ve després remata la feina ja que és bastant vertical.
Llarg 4: 10m: 6a:
material in situ: clau - burí - clau - R de 6 burins (mes amunt 1 burí + 1 split)
material utilitzat: Tascon - baga per savina
És un llarg curt però com comença amb una pancha i hi ha lleixa, va col·locar un tascon i faig el pas tirant del, el rest em surt en lliure però he de apretar... l'artificial sempre passa factura i arribo amb els avantbraços ben tocats .
Llarg 5: 40m: 6b / Ae:
Material : doncs no no hem fixat ...
Aquest llarg comença suau però cal anar navegant i buscant el millor camí, fins que arribes a una pancha, aquí hem fet un A0 encara que crec encara es pot veure una mica de llum a la cosa ... la resta és un V grau de continuïtat.
Llarg 6: 40m: IV +:
Material en situ: 2 parabolts i R
Material utilitzat: 2 bagues per savines
Aquest llarg és el menys definit, així vaig pujant pel camí més fàcil ... el grau ja és més agradable (per sort). Com que no veig res vaig pujant i quan penso haver perdut el camí faig la R a un arbre i un split. Puja Albert i em comenta que 3 metres més a l'esquerra hi ha la nostra reunió ... vaya...
Llarg 7: 50-55m: V:
Material en situ: burí - parabolt - R de 2 parabolts
Material utilitzat: 4 bagues per savines
Després de l'última reunió has de flanquejar a l'esquerra a buscar un diedre on al final hi ha una savina gran que passes per la dreta. La roca no és tan compacta, però el grau ja és més amable (comparant amb els V de sota). Un cop passat l'savina cal pujar per un diedre trencat a la dreta, aquí hi ha un pas curiós
, per sort hi ha un burí. Albert se salta una R en una feixa i puja una mica més fins quedar-se a l'última feixa abans del cim.
Llarg 8: 20m: 6a:
Material en situ: 1 clau
Material utilitzat: CAM # 2 - Alien verd - R a un arbre
De peu a la feixa poso ràpidament el CAM#2 per evitar, en cas de caiguda, donarme amb el sòl, són un parell de passos amb bona presa que després de la via li dones amb alegria i una mica de ràbia, passa la petita pancha, un parell de passos de peus i equilibri i ja arribes a dalt. Curt però intens i ideal per acabar aquesta fantàstica via. Sortim amunt sobre les 17h40.
M'ha agradat molt la via, la part inferior és més dur i s'ha d'escalar (cinquens Romans), alguns li donen V+ obligat, altres 6a ... crec segons el meu punt de vist va més al segon ... La part de dalt és més amable . Hem portat el parxís d'Aliens, el joc de Camalots del #0,4 fins al #3 i els Tascons. Com marcava també portar pitons: hem portat un bong, 3 Uves (1 gran ample) i 1 universal tou. Només hem utilitzat l'universal ... però mai se sap ...
En total hem estat una mica més que 7 hores a la via ... ja ens crida l'botifarra i vam baixar amb bon ritme en direcció al cotxe. Contemplem un cop la paret i a l'ermita. Aquí ens esperen a els companys puretas. Obrim una ampolla de vi i l'agradable xerrada comença al costat de l'llar de foc. Vam sopar tots junts i amb ganes, la carn que ens ha brasado l'Angel. Després ens prepara un rom cremat i després de 3 xupitos (per alguns, Albert no paraba d´omplir el meu got
) ja són les 22h30 i anem al llit, demà hi ha un altre dia per a Gaudir de l'escalada !!
Gràcies companys per la companyia sempre agradable !!! Fem un pensament al guiri Frances que ahora esta pels Alps
eyyy Romaric
Aqui un parell de FOTIKOS