El diumenge 28 de febrer vam quedar Albert i jo a les 7h30 al Diagonal. Han dit que aquest cap de setmana anava a ser horrorós amb pluja, neu, vent i tot el que no mola per escalar ... però mirant el radar hem notat que la zona de Lleida queda desafectada de tot això ... hi haurà de fer una ullada a la Roca dels Arcs, hi ha una via que ja fa temps que el tenim a la carpeta: la via del Quatre: classica i reequipat, si el temps es torça, sempre es pot rapelar ...
Així, ens fiquem en adrea cap a Lleida, pel camí: primer veiem a Montserrat tapada fins a mitja alçada pels núvols i molt mullat ... després ens trobem amb la primera neu, quan vam arribar a Vilanova de Meià fa 1 ° C i no veiem res de la quantitat de boira que hi ha ... això promet ...
Prenem el nostre desayun amb tranquil·litat i mirem la Ressenya de la via ... bé al final vam sortir i agafem el cotxe per acostar-nos, a veure que passa...
Quan ens acostem a la paret la boira es dissol i es veu un cel blau i sol !!!
Ens vam aparcar i quan ens preparem s'atura un cotxe, hi ha 4 joves, dient que tampoc fem cas al que s'ha dit en les notícies ...
Camins ben abrigats cap a la paret, un cop arribat ja hem de treure roba i ens vam quedar només amb el jersei.
Són les 11h i començo el primer llarg, em agafa en fred i abans d'arribar al primer parabolt ja col·loco un Alien vermell, la resta esta bé assegurat, només abans d'entrar a la reunió col·loco un Alien verd. El 6b no li veig color ...
i tan d'hora a la via no tinc ganes de jugarmelo ... Albert arriba en un moment. La temperatura és fenomenal, que plaer ...
El segon llarg comença per terreny fàcil però amb un allunyi alegro ... Albert està en la seva salsa ... abans del sostre hi ha un pas de 6a una mica fi on cal col·locar-se bé
, aqui escolto un soroll metallico i m'adono que la magnesiera d'Albert que tingut jo ja s'ha anat a peu de via ... vagi a fer la via sense magnesi ... El 6c + ho farem en artificial (amb baga de pied), un cop sortit per sota del sostre, Albert surt en lliure ... no és fàcil, és un tipus de diedre on en un moment cal mig recolzar-se amb el cul ... cosa rara ...
El tercer llarg és guapo i força equipat, al final no poso res, la via esta restaurada i de vegades quan et trobes amb un vell piton, al costat hi ha un parabolt nou ... es fa bé aquest llarg.
El quart llarg el fa l'Albert ... hi ha un moment (en el 6a +) on cal agafar una mà a la dreta bastant alt, si no ho saps, no surts d'ahi ... ens donem compte que moltes vegades és així, cal anar i ariesgarte ...
Cinquè llarg: aqui no esta tant equipat
, en un moment donat veig el la ressenya que hi ha un piton que no cal xapar, l'agafo de totes maneres, ja que porto un parell de metres sense posar res i li fico una baga molt llarga . Ahi, de sobte veig el burí (sense plaqueta) on he d'anar, molt a la dreta (molt), aqui la paret es posa recte (6a), llegeixo malament la roca i després del burí en comptes d'anar a la dreta vaig a l'esquerra per una mini fissura on col·loca un Alien verd i un Alien blau. Trigo una estona a fer el pas, les regletes de mans són petites i els peus han d'anar en adherència ...
quan puja Albert, el si, llegeix bé la roca i es va a un mà tremenda a la dreta, fa els passos , un metre a la dreta com si fos res ... l'única cosa és que ha d'anar a treure el meu Alien blau ... ho resol penjant d'una ungla ... és un mestre !!!
El sisè llarg: Albert s'ha escalfat i abans de posar un Alien vermell ja li he comentat 3 vegades de posar alguna cosa ... despres fa un pont de roca molt bona, un savina i un parabolt: 45m, no es necessita mes, 1 segur cada 9 m ...
Aqui s'acaba la via, faig un flanqueig fàcil i llarg (sense assegurances
), fins arribar a un parabolt, aqui pujo, em trobo amb un altre parabolt pel camí, això ja és La Musical Express, IV grau, molt agradable, arribo a una feixa o hi ha una reunió, puja Albert i contínua...
Albert camí primer per una altra feixa ... li asseguro fins que ja no queda corda ... desmunto la reunió rapidemente i començo a caminar ... de sobte la corda puja ... començo a escalar ... l'últim llarg pel que sembla escalem en ensemble, confiança total !!!
Arribem a dalt a les 16h, els dos molt contents per poder haver escalat en aquestes condicions avui: no hi havia gairebé ningú en tota la paret, l'ambient era d'hivern amb neu per tots els costats (a dalt entre 5-10cm) però no cap res fred ... que plaer. La baixada ho fem a ran de la paret per anar a buscar la magnesiera d'Albert que havia perdut ... el trobem amb la xapa recuperable dins i el petit piton el troba Albert a mig metre on ha caigut ... que dia, que sort !!!
Ah si : haviam tret material (Aliens, CAM´s y un parell de tascons) pero sol amb els Aliens es pasa sense problemas.
Vam baixar els dos molt feliç al cotxe i vam tornar a Barcelona parlant de noves aventures que voldrem viure ... gracies company, ya ho saps, sempre un plaer fen via amb tu !!!
aqui un parell de
FOTIKOS