Aquest dissabte després d'haver vist la meteo decidim Albert, Romaric i un servidor a anar a la Mussara i no al Congost de Montrebei... Quedem al Diagonal al matí i escoltem que hi ha molts Puretas que han decidit anar a Sant Llorenç de Montgai ... vam decidir deixar la Mussara per un altre dia i preferimos ajuntar-nos amb els companys. Així ens encontramos amb una gran quantitat de Puretas al bar Esport per prendre el cafè al matí.
Com no portem ressenyes d'aquesta zona pensem acostar-nos a la paret i mirar-nos la jugada d'ahi.
Romaric fa corada amb el Pep i Albert amb mi. Escalem molt juntets tots (al nostre costat esta Salva i Albert52).
Via 1: Chocholoc, El Cilindre, Sant llorenç de Montgai: 7a - 80m:
Llarg 1 + 2 (empalmat) - uns 55m - 6a + i V +:
com ja m'estava encordando (emocionat
) Albert m'ha deixat els primers dos llargs que hem empalmat. Comença amb un 6a + bonic (hi ha 1 pas en el llarg on cal mirarselo), acustumbrarse una mica a aquest tipus de roca: buscant el camí més fàcil amb roca de 100% i assegurances bons, un plaer. El segon llarg és un V + que va ballando a la paret. Arribant a la reunió la corda comença a pesar ja una mica ...
Albert puja sense problemes i mirem el que ve, sembla factible ...
Llarg 3 - uns 25m - 7a:
Albert decideix ficar-se. Les primeres xapes van bé però després ve la jugada. Esta bé assegurat però las chapas estan massa separats per ferho en A0 !!! Albert s'ho mira bé i el treu sense problemes (ala 1 7a de primer
). Quan em toca a mi tinc la sort d'anar de segon i poder anar provant. És un tipus de placa amb regletes petites per a les mans, ubicació de peus i posició de cos molt important. No sempre els passos em surten de la primera vegada i per tant he de descansar en un parell de xapes. Arribo feliçment però ben petat a dalt per felicitar Albert. No se el grau obligat però ha d'estar al voltant del 6a + / 6b ???
Baixem per un camí preciós, creuem la via del tren i ens dirigim cap a la paret de la Formiguera. Aqui es veu uns fissura ample i ben marcat, la nostra via comença per la dreta.
Via 2: Formiguera Digital, Paret de la Formiguera, St Llorenç de Montgai: 6b (6a + obligat) - 90m:
El Pep i Romaric fan la mateixa via davant nostre.
Llarg 1 - 30m - 6b:
El llarg comença per un flaqueix gran cap a la dreta. Al principi la roca esta bé però després ja deixa de ser-ho i estas posant els peus més sobre roca-sorra que sobre roca dura, les preses de mans (encara que bones) tampoc donen molta confiança, per sort està molt ben equipat i no es trenca res ...
Llarg 2 - 30m - 6b:
Albert es fica en aquest llarg de primer. La roca segueix de la mateixa qualitat (o fins i tot pitjor
) i et fa anar amb concentració. A la part més recta hi ha moltes petites regletes a agafar amb guants de vellut...
Llarg 3 - 30m - 6b:
Aqui s'acaba la mala roca i ja és un plaer. Com si fos un regal aquest llarg acaba amb una fissura on cal utilitzar bé aquesta pràctica de mà-Tascón. Em surt bé, jo molt content
! És sens dubte el llarg estralla d'aquesta via.
Conclusió:
Via 1: guapissimo, però potser millor (per als no-lolos com jo) fer la sortida per la via Cachanines (llarg de 6b +) en lloc del 7a ...
Via 2: tot i que la roca és molt dubtosa, per a mi amb el llarg de dalt oblides el de baix i sals contentissimo ...
Moltes gràcies al Pep, Romaric i el meu company de corada Albert.
Un altre dia de sunrisas i paserselo genial!
aqui un parell de :
FOTIKOS