Aquest divendres el Albert m'ha fet visitar la paret de la Font Freda (Les Bagassas). Per complir amb l'horari estimat haviem quedat a les 5.30
a Barcelona. Després d'un cafe a Bellcaire, directemente a la paret.
Normalment es posa que l'aproximacion és d'una hora però com hem pujat la llosa de l'Amanita vam haver de retrocedir un tros i tornar a pujar (aqui hem perdut 3/4 d'una hora
), al final estem a peu de via a les 9.45 y a les 10 en punt vam començar a escalar. Després del joc roca, paper i tisores he pogut començar l'escalada
.
Llarg 1: 45m, V + / A1:
vam començar bé, hi ha un buril a mig camí per tranquil·litzar la cap, després caces 1 savina i vas cap a un clau. El llarg m'ha agradat, directemente et fa concentrar, cal centrar-se en escalar i cal reforçar la via posant material flotant. A dalt abans d'arribar a la reunió hi ha un flaquejar ja xulo. Aquest llarg és placa diedre / fissura i placa + flanqueig: un plaer!
Llarg 2: 35m, V + / A0:
Albert agafa el cap. La paret es veu ja molt redreçat i obliga a escalar. Al principi el camí és força evident però despues com no hi ha equipacio cal sentir el seu propi cos i anar per on et sents millor. Aqui no regalen res, ja esta clar ... vigileu amb la ressenya...
Llarg 3: 30m, 6a:
una altra vegada un flanqueig xulo, molt aire però com no hi ha molt segurs t'obliga a concentrar en els metres quadrats davant teu i vas avançant poc a poc. El 6a és potent i he de col·locar-me bé i pensar-m'ho 2 cops per poder resoldre'l ...
Llarg 4: 30m, 6a:
Albert puja recte i després va en diagonal cap a la dreta. Cal buscar el millor camí, no sempre és evident ... tiratge bonica i com hi ha un flaquejar en diagonal ja comencem a tenir molt aire per sota!
Llarg 5: 50m, V +:
aqui no hi ha perduda, cal anar per la llosa ... m'ha costat pujar la llosa, mig cos encastat he hagut d'agafar els peus per pujar-los on voldria, dins de la llasta hi ha una pedra encastat, li he utilitzat per assegurar-me i tranquil·litzar-me ... quan arribes a dalt de la llasta la vista és impressionante ja que de cop i volta et trobes amb el buit
de l'altre costat: fantàstic! A dalt s'ha de controlar una mica la roca, question d'anar una mica a la dreta ...
Llarg 6: 40m, V +:
Llarg poc (jajaja) equipat i roca a controlar. Albert en el seu millor entorn ...
Llarg 7: 15m, 6b:
llarg molt curtet, aqui hi ha ponts de roca ja instal·lats, el primer no sé si és un pont de roca per que hi ha tanta sorra per sobre i en cordino aquesta tan podrit que no jo ... millor avançar ...
tot és qüestió de col·locar-se bé i ha sortit sense fer A0, eufòric, els dos ...
Llarg 8 & 9: 40 + 15m: 6a + V:
per anar mes rapid hem decidit empalmar aquests dos llargs, així Albert comença pel L8. Hi ha diverses coses que no entenc en aquest llarg: 1. si això és un V + ... 2. Com és possible que l'Albert ho fa amb tan pocs segurs flotants
i 3. que plaer !!! Com que no ens escoltem hem quedat en si ja no hi ha corda sortir de la reunió i començar a escalar ... aixi ho hem fet, estava content a arribar a dalt que l'Albert tenia la reunió muntat a una savina MOLT gran.
Al final vam trigar 6h 1/2 per fer la via. Cal portar un joc de Camalots complet i Aliens (+blau), hem portat tascons però sense utilitzar ... bagues per les savines i sobretot cintes llargues.
Un cop a dalt hem pujat fins a la cresta i aquesta ho hem seguit (com vam poder) fins a baix, a trobar un camí que et porta a uns cadenes que cal baixar i despres unes fites que et porten al ràpel de 60m (volat) i després al cotxe. Per baixar de dalt fins al cotxe hem trigat 1h 3/4. arribem amb la llum al cotxe, el que era la idea, cansats i super feliços del dia fantàstic.
Tinc d'agrair a l'Albert per ensenyar-me aquesta via, ha estat escalada mes pur, mes aventura, en fi genial !!!! Gracies i i ha mes ???
Aqui un parell de :
FOTIKOS