El dissabte passat el Albert i jo hem anat a visitar el Serrat de les Garrigoses. Mai he escalat aquí i després d'un cafe al bar Muntanya s'ha caigut el nom de la Via Virolai.
A les 10 ens obren la barrera i ens aparquem a dalt, aproximació zero ... Busquem una mica la via, Albert sabia on trobarla i que havia sol un split bastant alt (en una franja taronja).
Segons la regulació d'escalada de Montserrat: els 2 llargs abans del camí no ho hem fet (ous i altres ocells).
L1: 50 / 55m; 1 split + 2 ponts de roca.
com Albert ja ha fet la via em deixa triar els llargs, així ahi vaig. El primer split esta alt i abans d'arribar a el ja he posat un Alien verd i vermell. Hi ha 2 passos fins de diedre on cal buscar una mica on col·locar els peus. A dalt la via és simplement genial, sempre cal buscar el camí més evident i posar material, he utilitzat Alien: verd, vermell, groc - CAM: 0,40-0,50 - 1 - 2 i un parell de bagues (estètiques) .
L2: 35m; 3 splits.
abans d'arribar al primer split cal fer un flanqueig amb aire i Albert posa el CAM 1 i el CAM 0,75. Després hi ha roca bona i vertical (protegit amb 3 splits). A partir d'aquí s'ha de posar material flotant.
L3: 20m; lliure.
un trosset de grau modest sense assegurances, he utilitzat una baga i he fet la R al que es podria anomenar com una planta resistent (sempre i quan un no es caye) ...
CAMINANT: hi ha un tros que fem "en ensamble" fins a una reunió de 2 parabolts (hi ha un trosset de III grau per arribar)
Aqui ens hem equivocat: a no trobar una reunió de la Virolai ho vam trobar evident que s'ha posat una R nova (doncs no: és la R de la Via mata-rates). així:
L4: 50m; 2 splits, 1 clau, 1R.
he pujat per un tros de la Via Matarratas fins a trobar a mà esquerra una R, aquesta l'he xapat perquè la nostra R segons la ressenya estava més amunt i a la dreta (l'he trobat després d'un flaqueix i una baga a un arbret). Per als que volen fer-ho la via ha d'estar completament desequipat i més a la dreta de la R vistosa. La segona R la comparteix amb la nostra Via.
L5: 50m; 2 splits, R d'1 split i "planta".
Albert fa un flaqueix a l'esquerra (abans posa una CAM) i es fica pel 6a, hi ha un parell de passos fins i amb les assegurances justos
(jajaja 2), la resta del llarg el trobo potent i s'ha de posar material flotant . Em trobo amb un Tascon petit i un altre material. Albert fa R en un split i una planta
.
Recuperem el material i busquem el canal de sortida (pujant a mà esquerra) on fem 3 rapels de 30 mi després degrimpamos i caminem per arribar al cotxe feliç i content.
Resum: m'ha agradat molt la via, obliga a escalar i a concentrar-se en la via.
Roca bona excepte en:
- L2 a la dreta dels 2 splits (de fet Albert troba roca suelta)
- L3 dalt (però fàcil)
- L4 arribada a la R (llosa trencada, però s'ha aguantat, ara
)
Albert sempre un plaer escalar amb tu !!!
FOTIKOS