Aquest cap de setmana hem quedat el Albert i jo a la 5.45 al Diagonal. La idea és ajuntar-nos amb Pep en Belcaire a les 7.00, esmorzar i anar al Congost de Terradets per fer una via al Peladet, una paret que encara no havia he tocat ...
Entre esmorzar i aproximació, arribem a peu de via a les 10.00. La temperatura: 18º i amb vent, gairebé fresco, que luxe! Com som una coradada de 3, cada un tria els llargs que vol
: Albert els del medi, Pep els del principi i jo els ultims: tots contents!
Llarg 1: 15m - 6a:
Així dit comença el Pep. Es porta els Aliens però al final només utilitza les assegurances en situ (ben assegurat). El principi fa una mica de por ja que has de pujar a l'arbre i després anar a la paret per xapar el parabolt (depèn com caus no podràs anar al lavabo durant mesos o t'oblides tenir fills ...
), és un llarg curt , de placa i finor. Necessito temps per resoldre la col·locació i veure com funciona aquesta roca ...
Llarg 2: 20m - 6b:
El secundo llarg és molt bonic, el difícil ho té a dalt. M'equivoco, vaig cap a la dreta (per que es veu una fissura - però el parabolt està a l'esquerra: merda), tinc que tornar a baixar un metre i per forces la via va a l'esquerra amb una pinça i un parell de forats: molt tècnic i si t'equivoques és aguantar ... però m'ha sortit. Pep i Albert ho han llegit bé des del principi ...
roca compacta !!!
Llarg 3: 40m - 6a +:
Aqui ens guia l'Albert: els primers 25m l'escoltem sonrier, de fet els primers metres és roca compacta i un plaer d'escalar
, més amunt es posa ben vertical i ja ens és tan evident
, una altra vegada una placa tecnica i qüestió d'ubicació de peus! Llarg estrella !!!
Llarg 4: 45m - V:
Aquest llarg és un flaquejar amb roca mediocre, plantes i terra. Al pricipio hi ha un parabolt mal col·locat (massa alt): hi ha una corda penjada d'això, i encara així Albert li ha xapat amb una cinta molt llarga. Cap problema per a Albert !!!
Fins aquí tot va bé i portem un ritme alt ... fem broma amb que al final anem a haver d'anar a fer un cafè una altra vegada, però ...
Llarg 5: 45m - 6a +:
Ara començo jo, me llevo tot el material (Aliens + CAM + tricams i Tascons) per que aquest llarg no té molt de material en lloc (un piton y bagas podridas). Res més sortir de la reunió va col·locar un CAM1, aqui l'estil d'escalada és més alpí: presa franca però tibar.
Pujo més, entre mig col·loco un Alien blau i un parell de bagues a plantes (portar com a mínim 5 bagues) fins arribar a un piton (l'unico artefacte en aquesta tirada), el chapo i entenc el perquè del piton: el diedre que fins ara es deixava bastant fer es posa recte i la fissura on col·locava les meves mans es asiega ... que fer?
Seguir pel diedre o anar per l'esquerra (roca una mica dolenta), fer un petit flaquejar on es veu mes facil i després tornar al diedre? Opto per la ultima solució. Deixo el diedre i el piton ... quan estic un metre i mig per sobre del piton em miro on puc posar un CAM (de fet hi ha una fissura molt bona) en aquest moment la presa de la meva mà dreta fa: clack ...
veig la meva mà, veig una roca flotant al buit amb la meva mà i després un segon de foscor, un crit i un déjà-vu del diedre però 5-6m més avall. Albert i Pep, pregunten si tot va bé ... em miro, veig sang a la cama, la mà i el colze, però tot articula bé.
Faig un moment Kumbaya per fer baixar una mica la adrealina
, em cogo de les cordes i pujo de nou ... ara pel diedre ... però una mica menys segur, col·loco un CAM 0.75, hi ha un pont de roca i R. .. em miro de nou i a part d'un parell de talls no molt profunds tot OK, que sort ... li podria besar al piton
i li dono les gràcies al meu estimat assegurador de la línia groga ...
Albert i Pep pugen ràpidament, vam comentar la jugada ...
Llarg 6: 20m - 6b +:
Tinc el diedre davant : esta ben assegurat amb parabolts, però cal escalar entre ells. Els primers 4 bolt +1 piton surten bé, després m'ho miro una mica ... Cogo la ressenya i veig que sembla que es fica per la placa ... em fico per la placa: error!
Esta massa compacta, les ratlles són molt petites, no entren els meus peus, poso el tricam rosa i ahi em quedo un moment contemplant el panorama, el proper parabolt encara em queda molt amunt ... tornar a la fisura cega? Mirem entre tots la ressenya i surt per la placa ... cal resoldre el tema i trec el meu material d'emergència: l'ungla
. Primer ho col·loca a sota amb una cinta miro les preses i veig un peu ... em col·loco ... Agafo l'ungla de nou i torno a pujar amb ell, arribo altre cop a la fissura on veig una mà d'meravella ... poso un CAM 0.75, chapo, pujo i arribo al parabolt ... a no anar per la placa
, seguir el diedre, no importa el que digui la ressenya ... per no obligar als meus companys a anar per la placa torno a baixar per sacer el tricam ... m'ha costat un quart d'hora treure ... hauria aguantat una caida ...
La resta del diedre és exigent però un pur plaer d'escalada. A dalt entres a la fissura amb el cos amb un tipus de off-width, ahi col·loco el CAM4 (que també el 3 o fins i tot el 2 t'entri, tenia el 4 a mà ...) i arribo a la Renion.
Llarg 7: 10m - III:
Albert i Pep pugen primer i fan la reunió a dalt a un arbre.
Arribem tots contents a dalt després d'aquesta via molt maca. En general, la roca és molt bona (excepte L4 i L7), seguir els diedres en L5 & 6 i no passés res.
Tots els llargs estan ben assegurat, salvo el L5, i reforçar amb alguna peça en L6 (crec amb 1 joc de CAM's fins el 2 o el 3, els Aliens i tricams vas bé). Per a mi els llargs estrelles són L3, 5 & 6.
Al final ens agafa el sol a dalt, baixem una mica i muntem els ràpels d'una de les vies al costat: 60m (ull, la corda arriba molt just), 60m i 50m a terra. Amb la calor i a baixar al cotxe i feliçment prenem una coca cola i una braves al bar.
Bon rotllo total, que plaer, que dia mes bonic !!!
Gràcies Albert, gràcies Pep, sou uns bous !!!