Diumenge passat Romaric i jo hem quedat per fer una via a Montserrat. Per tal d'evitar la calor hem decidit anar a la Cara Nord. Havien 3 vies de opcío: la tempesta d'estiu, la GAM i Lusilla ... Haver vist les ressenyes ràpids hem optat per la Lusilla a la Miranda dels Ossos, per Romaric només hi havia una conditio sine qua non: jo hauria de fer els primers dos llargs ...
Quedem al Diagonal i ens dirigim al Bruc, prenem un cafè al Forn amb Albert51 i el seu amic Alberto i després vam aparcar el cotxe a Can Maçana.
A les 10.00 vam començar a escalar, a l'ombra la temperatura encara aquesta bé, però es nota la humitat, em suen els mans massa...
Llarg 1 + 2: 40m, 6b:
Mirem un moment l'entrada original i al final vam decidir entrar per la Gironella i com promès començo jo pel 6b ... per escalfar ...
prenc amb molta calma, porto tot els friends, al final posaré el CAM 0.75, el CAM1 y un tascó . Són 40m on cal controlar la roca, he tirat uns quants bolos ... el material en situ tampoc inspira molt ...
L'entrada a la reunió és fàcil però amb roca podrida: cara nord total: ja m'agrada: concentració al màxim des del primer llarg!
Llarg 3: 40m, V + / A0:
Romaric agafa el relleu. Doncs no se, quin dels tres llargs és pitjor, però entre els tacs de fustes podrits i la mala roca no sé si Romaric havia fet la bona elecció ...
el pricipio esta bé però despres ve la secció de V + (graus romans) amb un petit bombo i roca molt dubtosa ...
he escoltat de tot del part de Romaric... ha sortit com un campio !!!
Llarg 4: 20m, IV + / A1:
un llarg molt curtet mes bé de A0 amb sortidas a lliure, molt ben assegurat, després del 7a, un tros de IV + amb roca podrida, fàcil però ull ...
Llarg 5: 40m, VI / A1:
Romaric pren el cap per aquest llarg molt bonic, el pas del VI és un petit desplom físic amb bona presa, un bavaresa guapa, sempre tenint en compte que és la cara nord i que el material en situ deixa de ser el seu ... llarg molt bonic, de fet conjuntament amb el 1 & 2 llarg crec que és l'estrella de la via
.
Llarg 6: 20m, V / A2, 6b en lliure:
aqui ja sortint de la reunió et trobes amb un desplomo físic, he col·locat el CAM0.75 i el CAM1 per que la fusta en situ aquesta podrida i es mou ...
desprès un piton y un Alien blau i a dalt ... ja mes facil IV seguint una fissura on he col·locat un tascon i el CAM0.5.
Llarg 7: 20m: IV:
Romaric surt de la reunió, per enmig posa el tricam negre i a dalt ... no hi ha assegurances a cap lloc (si no portes tricams només hi ha una savina molt petita o ... sempre es pot anar a pèl ...
)
Resumint: entenc que és una classica de la cara nord, entre fissura i diedre la via té una lògica aclaparadora, és contundent, roca de la cara nord, és a dir no molt bona, en situacions podrida i amb el porus tancat, el tac és rebaliso ... les assegurances són precaris si no el poses tu mateix ... en aquesta via cal anar amb el grau ja posat, cal anar concentrat ... escalada de veritat, m'ha agradat molt!
A sortir hem fet 2 ràpels (amb una corda) i baixat el canal fins al Refugi Vincec Barbe i després a Can Maçana. Parem al Bruc per beure una ampolla de 1.5L en 5 min i menjar-nos un coucous al bar Granada.
Romaric, no puc imaginar-me un millor "au revoir, je n´oublirais pas non plus cette vois-là"