El dissabte passat haviem quedat el Danny, Pep, l'Albert i jo al Diagonal, recollim a Laura al Bruc i anem en direcció a Peramola. Esmorzem al bar a Ponts i apa ...
Entrem a Peramola i has de seguir el camí direcció La Cortiuda, quan s'acaba l'asfalt segueixes la pista (en bon estat) fins a veure una casa a mà dreta (a la part alta), ahi agafes la pista a la dreta que puja (deixar la pista pricipal), aquesta ho segueixes fins arribar a un revolt amb una altra pista a mà dreta (dins el bosc) i ja es veu l'Agulla del Corb. L'últim tros de la pista esta una mica dubtós i potser millor anar amb 4x4 ...
Ahi ja pots aparcar el cotxe (on han retirat el bosc
), ens preparem i anem en direcció del Coll de Mu, passant per davant (en direcció a l'esquerra) de l'Agulla del Corb i la Roca del Corb (camí marcat).
Anem a pied de la roca per un caminet en direcció a dues agullas molt marcades que passem per l'esquerra. Després cal travessar una mica pel bosc (vam perdre el camí ...) fins arribar a l'altre costat de la paret (una cova molt gran i impressionante), segueixem el caminet y arribem al ràpel de 30m (just amb 1a corda). Després són 5 min mes per arribar (ja baixant) a pied de via (on hi ha 3 wash machines: ZANUSSI LOS CABRONES ) Shame ON ZANUSSI !!!
La via: fem 2 cordades: Laura, l'Albert i Danny per una banda i Pep i jo d'altra banda. Com Pep i jo som dos vam entrar com a primers, ja són les 12.00
del matí ia les 15.00 entre el sol a la via
, cal anar amb ritme !!!
Llarg 1: 45m - 6a +:
Pep comença, cal acustombrarse a la roca, no ens fiem molt però la roca no esta malament, en algunes moment si que té mosgo negre
el que has de treure abans d'utilitzar les preses. Hi ha un pas en un bombo (a la ressenya posa Ae) on Pep ha anat recte (apretar) jo he anat mes a l'esquerra del parabolt i crec que surt mes facil... Llarg ben llarg per escalfar!
Llarg 2: 20m - 6b+:
arribo calentet del llarg anterior així ja em fio una mica més de la roca i anant a poc a poc puc resoldre el 6b a vista. El llarg consisteix en una part una mica desplomat amb bona presa i colocacion de peus, després ja facil fins la reunió, molt ben assegurat: esportiva en via llarg ...
Llarg 3: 30m - 7b:
Pep es fica per aquest llarg ... el principi és molt dur, Pep no utilitza el Estrep però una baga de 60cm per fer els passos en Ae (els parabolts estan ben separats
). Aquest llarg era el mes dur per a mi ... el que si esta bé és el fet de acustumbrarse anar jugant amb anar en lliure i l'artificial...
Llarg 4: 45m - 6c + / 7a:
els dos llargs que vénen són molt bonics, com estan bé assegurat pots provar bastant, el primer pas que posa en la ressenya Ae no és impossible, agafo la cinta per xapar però els passos em surten en lliure ... el segon tram d'Ae ja és una altra cosa ... amb 35-40m de corda per sota és mes dificil
. Si et fixes en la ressenya creus que la via va força recte però encara asi millor alternar les cordes perquè és un camí sinuós i si xapes les dues cordes es fregués massa! ULL!
Una reunió de fabula ...
Llarg 5: 35m - 6c + / 7a:
llarg bastant semblant a l'anterior, però m'ha semblat mes complicat, no he llegit bé el camí ... sinó escalada genial i (a part del mosgo negre) la roca ja genial
! Un plaer! Ja estava entrant el sol ...
Llarg 6: 35m - V:
Llarg molt plaent, roca bona i navegar entre parabolts: gaudir !!! Vistes del Prepirineu impressionants.
Llarg 7: 40m - 6a:
Comença fàcil i al final es posa recta (el 6a), aqui la roca esta molt dubtosa
però esta ben assegurat amb parabolts. La reunió es fa a l'ombra a un arbre.
EN TOTAL : roca bona, molt be asegurat (parabolts), no mes cal 17 cintas y un estrep si no fas 7b
en un lloc magic !
Arribem al top a les 16h20, uns 4h d'escalada.
Organitzem el material, donem una volta pel plateau, vam gaudir de les vistes i ens vam asseure a mirar els nostres companys pujant els últims llargs. El sol ja ha arribat a la via i fa calor.
Quan Albert, Danny i Laura arriben al TOP
vam signar el registre, organizem el material, mengem i bevem una mica i ens fiquem en direcció cap a Sant Honorat (pujant a mà dreta - camí marcat). Després de Sant Honorat (ruïna) vas baixant amb tendència a l'esquerra (la direcció contrari a on has d'anar ...) baixem fins a trobar un panell indicatiu amb el nostre camí marcat en groc ... aqui dubtem i parlem ... però al final vam encertar amb el camí. Després del panell cal deixar la pista i agafar un camí petit a mà dreta, aquest et porta a una bifurcació amb indicacions, aqui ja posa Coll de Mu (a la dreta). Bàsicament li dónes tot la volta al massis, vam flipar amb el bonic que aquesta l'entorn! El camí passa per les roques i és simplement genial, la llum de la tarda ajuda, el sol ja no crema tant, la muntanya es deixa veure del seu costat mes agradable, som feliços ... arribem contents al cotxe (1hora y algo si saps el cami...) i una mica més tard prenem tots un birra junts contemplant la jornada completa ...
Gràcies companys per ensenyar-me aquest lloc magic!
Aconsello vivament l'aproximacion, la via i la tornada, és simplement genial !!!
aqui un parell de FOTIKOS